HTML


BABAJI.HU

GYERE ONLINE ÁSRAMBA!

Új Bejegyzés Értesítő: Add to Google

OM Namaha Shiváya :-)

Ez a blog bemutatja olvasóinak azt az Utat, amely végül elvezet a Spirituális Tökéletességhez. Avatár Babaji Haidakhandi Tanításai (Indiából). Babaji (Babadzsí) az Egy, aki saját Isteni akaratából korról korra alászáll a Földre, hogy segítse az Igazság keresőit és bolygónk spirituális vezetőit oktassa. Babaji egy korábbi földi léte Yogananda könyvéből ismert számunkra, melynek címe "Egy jógi önéletrajza". (Ezen blog forma a fordítás folyamata és a tanítások időszerűsége miatt indokolt, valamint hogy olvasói fórumszerűen is tanácskozhassanak az Isteni kinyilatkoztatásokon. A komplett blog végül a bejegyzésekkel együtt könyv formát fog ölteni.)

AJEY :-)

Szolyka Sándor

Névjegy létrehozása



MAHA-KRANTI !!!

ÓRIÁSI EREJŰ ZENE !!!

BABAJI inspirálta, a HATALMAS FORRADALOMhoz !!! csak figyeld! ;-))


Utolsó kommentek

  • Ajey: OM Namaha Shiváya :-) Ez a blog bemutatja olvasóinak azt az Utat, amely végül elvezet a Spirituál... (2017.02.28. 02:09) Tér - Idő - Utazás
  • Ajey: <object><param name="allowfullscreen" value="true"></param><param name="movie... (2012.11.29. 21:16) GURU DARSHAN
  • Ajey: ÓM Namá Siváy! :-) (2011.09.20. 13:07) Őszi Navaratri Meghívó 2011
  • tilopa74: Hálásan köszönöm a meghívást! Ott leszek itt, itt leszek ott! Om Nama Sivay! (2011.09.15. 09:04) Őszi Navaratri Meghívó 2011
  • Ajey: OM Nama Siváya Ezeket a sámán-számokat egy Bulgáriában élő kedves Hérakáni ismerősöm készítette, ... (2011.08.29. 11:46) ShámánSztáyl
  • Utolsó 20

Rovatok

Linkblog

Naptár

szeptember 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Igazság - Egyszerűség - Szeretet

2008.08.12. 22:38 Ajey


BABAJI Tanítása

Mahendra Maharaj nagyon találóan írja le Babaji tanításmódját, amikor a Daksinamurti Stotrát idézi, amiben egy magyarázat van, hogy a Szádguru állandóan tisztítja a tanuló összes kétségét; magában a csendben. Babaji sosem tart előadást, mégcsak nem is bátorít rá, vagy vesz részt a társalgásokban. Ritkán bár, de magyaráz szóval, illletve mentális átvitellel tisztítva a hívei kétségeit. Azok számára, akiknek nem volt lehetőségük olyan spirituális szintre jutni, különleges helyzeteket hoz létre a mindennapi életükben, olyan módon, hogy a hívő maga szerzi meg a válaszokat és megoldásokat a különböző kérdéseire. Azonnal megkapja a választ telepatikusan, vagy a Babaji által teremtett helyzeten keresztül. Babaji így mutatja meg mindenkinek az elme óriási erejét.

Az alapvető elv, amit Babaji tanított, az az, hogyha áldást és boldogságot akarunk kapni, nagyon lényeges az elmét irányítani. A mentális erő a legfelsőbb erő a teremtésben. Még a teremtés is egyedül Szádasíva mentális erejéből indult ki. A Szankiya Yógik ezt az elme-erőt a prakritinek (természet) tulajdonítják, ami egyenlő a Sívások Shaktijával. Ilyen módon, aki teljes irányítással rendelkezik az elme fölött, lehetőséget kap maga az egész teremtés fölötti irányításra. Egy ilyen személy a Legfelsőbb Isten, aki különböző nevekről ismert, mint Szádasíva, Purusha, Ádi Brahma, stb. A Yógik és Sziddhák (természetfölötti erőre szert tett emberek) csak részleges hatalommal bírnak elméjük fölött. A képzést, ami az elme fölötti hatalom fejlesztéséhez szükséges, Manasza Yógának nevezte Babaji.

Babaji Lahiri Mahasayán keresztül terjesztette a Kriya Yóga technikáját, ami az emberi test olyan fokú irányítása, hogy pl. az elhaló sejtek megfiatalítása. Mahendra Maharádzson keresztül terjesztette a Manasza Yóga technikáját, a mentális erő tudományát és uralmát. Ezért elméletileg, ha valaki tökéletesíti magának mind a Kriya Yógát mind pedig a Manasza Yógát, az fel tud elmelkedni egy Felsőbbrendű Istenné.
A legegyszerűbb út a Manasza Yóga megértéséhez, és gyakorlásához az követni a Mahendra Maharádzs által adott instrukciókat. Az alapvető előkövetelmény a Manasza Yóga követéséhez a "Shradha", azaz a hit. Az embernek kell hogy legyen hite a Gurujában. Épp mint ahogy van hite az orvosában, hogy meg fogja gyógyítani, az embernek kell lenni hitének a Guruja által mutatott útban, hogy spirituális eredményt érjen el. A hit után jön a "Sadhana", azaz a gyakorlat. Ez a gyakorlat ugyancsak két alapvető folyamatra bomlik, mint a "Sahana" azaz a tolerancia és "Sumirana" azaz az emlékezés. A Sahana nem csak a toleranciát, hanem a türelmességet és a kitartást is magában foglalja. Pont ahogy a hallgatónak át kell mennie különböző vizsgákon, mielőtt végre megkapja a diplomát az egyetemen, a Guru is különböző fokú teszteket ad minden szakaszon. Ezek a tesztek nem csak fizikaiak, hanem mentálisak is lesznek, nem csak materialista, hanem spirituális is. Az egyénnek rendelkeznie kell a toleranciával és a kitartással, hogy átmenjen mindezen teszten. Ahogy 15 évbe telik megszerezni egy egyetemi diplomát, az egyénnek türelemre van szüksége, hogy rendületlenül gyakorolja a Guru által előírt rendszert.

A Sahaná-val együtt az egyénnek szintén gyakorolnia kell a Sumiraná-t is a Manasza Yóga folyamatán belül. Sumirana, "emlékezés" azt jelenti, hogy emlékezés Rá, a Gurura, minden időben. A folyamatos Rá emlékezéssel és a Rá gondolással az egyén ki tudja fejleszteni a Vele való telepatikus kapcsolatot, ahol válaszokat kaphat közvetlenül Tőle. Ezzel a folyamatos emlékezés gyakorlásával az egyén egója megsemmisül. Ahogy az egó meghalt, az egyén szoros kapcsolatot tud fejleszteni a rendszerrel, ami a lélek Ébredéséhez vezet. Ezt a folyamatot "Ön-Megvalósításnak" is hívják. Ha már egyszer a teljes önmegvalósítás bekövetkezett, a kötődések testét érő hatások, mint pl. boldogság, bánat, nevetés és harag el fognak tűnni, beleolvadva az Üdvbe (ananda).

Hogy a Sumarina ezen módszerét illusztrálja, Babaji Sukadéva példáját említi. Sukadéva egy született yógi volt, és az összes tudománynak mestere. Ő volt Vyásza fia, aki pedig a Mahabarata és az összes Purána szerzője. Sukadéva már 9 éves kora előtt elsajátította az összes szentírást. Egyszer, amikor már elég büszke volt magára, az apja elárulta, hogy még tőle is nagyobb a Király Dzsanaka.
Hogy utánajárjon az igazságnak, Sukadéva Dzsanaka Királyságába ment, és megfigyelte Dzsanaka Király életmódját, stb. Mivel hogy nem tudott különbséget tenni ő és a többi király között, Sukadéva közvetlenül megkérdezte Dzsanaka Királyt az ő nagysága felől. Válaszképpen Dzsanaka Király megkérte Sukadévát, hogy vigyen a fején egy vízzel teli kancsót körbe a városban. Az egyetlen feltétel, amit kikötött az volt, hogy séta közben egyetlen csepp víznek sem szabad kicsurrannia a korsóból. Különben a fejét véteti.

 

Sukadéva kínos pontossággal követte Dzsanaka Király utasításait, majd visszatért hozzá. Dzsanaka Király udvariasan kérdezte a szentet, hogy merre jártak a gondolatai a séta közben, amire Sukadéva azt válaszolta, hogy olyannyira félt a Királytól, hogy az elméjét mindvégig a kancsóra koncentrálta, nehogy kicsurranjon egy csepp se. Aztán Dzsanaka rámutatott, hogy pont ahogy Sukadéva koncentrálta az elméjét miközben az utcákon áthaladt, ő is koncentrálva tartja az elméjét Istenen, azon túl, hogy külsőleg egy szokásos király összes kötelességét elvégzi. A Szumiraná ezen gyakorlata tette őt naggyá.


Ezen két gyakorlatmódszer elősegítésére némi elme-tréning is szükséges. Ezen elmetréning alapvetően függ a napi életviteltől. Az életvitel az, hogy kövessük a 'Satya', 'Saralata' és 'Prema' elveket, ami az Igazság, Egyszerűség és Szeretet. Mahendra Maharádzs úgy magyarázza az igazságot, hogy "Bármit is gondoljon az elme, a hangnak ki kell fejeznie, és az érzékeknek azt cselekednie." A megfelelő összehangolása a három erőnek úgymint a gondolat, beszéd és cselekvés, jelenti az igazságot.

Egyszerűen a természetes élet "Egyszerűséghez" vezet, csak a valódi igazság elrejtése az, ami bonyolult életet eredményez. Emiatt a bonyolult életmód miatt lesz valaki nyomorult és bánatos.
Ezért az igazság útjának követésével az ember könnyen egyszerűvé válik. Hogy egyszerű maradjon, az embernek kell legyen tiszta lelkiismerete és közönbössége az anyagias világ felé. Mohóság és harag nem tud kéz-a-kézben menni az egyszer
űséggel. Hogy egyszerű életet folytasson, az embernek önkéntes szegénységet kell gyakorolnia. Egy egyszerű élet vezetésével, egyszerű szokásokkal és egyszerű kinézettel minden szenvedés és mohóság elkerülhető.
A szeretetnek odaadás az alapja. Az Upanisadoknak megfelelően a Szeretet Ratival (a Szeretet Isten feleségével) összekapcsolódva csak fizikai szeretethez vezet. Mindazonáltal, ha ugyanaz a szeretet csakis a Legfelsőbbhöz, azaz Istenhez vonzódik, akkor odaadássá válik. Amíg az akaraterő irányítja az igazságot és a fizikai erőt, az egyszerűség, a szív ereje irányítja a szeretetet és az odaadást.
A "Satya", "Saralata" és "Prema" gyakorlásával az elme, a test, valamint a szív érzéseinek irányítása is elérhetővé válik. Ha ezekkel az irányításokkal valaki a Szadhánát és a Szumiránát gyakorolja, akkor képes lesz irányítani az elme erejét, így eléri a Legfelsőbbet. Ez örömteli és tartalmas élethez vezet az anyagi világban.



A Szumirána gyakorlásának segítéséhez Babaji különböző mantrákat adott a követőknek. A közös mantra az "Óm Namá Siváya", ami a legegyszerűbb alakjában azt jelenti, tisztelet az Úr Sívának. Ezt a mantrát Múla Mantrának hívják a Hindu szövegek. A Síva szónak Szanszkritül több jelentése van. Síva azt jelenti, az aki boldogságot ad. Ilyen módon ez a szó bármely Istenre utalhat, és szintén bármely dologra, ami boldogságot ad. Ezért mivel ez a mantra utalásként alkalmazható bármely Istenre, így Múla Mantrává válik (az alap mantrává). Síva Isten az egyik a Hindu Mitológia alap triójából, úgymint Brahma, Visnu és Síva. Ahol Brahma a teremtés Ura, Visnu a fenntartás Ura és Síva a pusztítás Ura. Ezt a triót pedig az Úr Száda Síva teremtette, aki a Legfelsőbb Úr. A kifejezés Száda Síva azt jelenti, az, aki örökké boldogságot ad.
A Puránák szintén elmagyarázzák, hogy ezen mantra recitálása gyorsan meghoz minden hasznot és jót. Babadzsi kirtán alkalmain a mantra recitálása alakítja a fő programot. Néha ráveszi a híveket, hogy egész éjjel is recitálják folyamatosan. A fentiek ezért így Babadzsi Tanításainak legjavát jelentik. Ezekkel az alapeszközökkel bárki elérhet bármit amit akar, mint ahogy egy művész is ki tud alakítani bármilyen képet, amit akar az ő eszközeinek segítségével.

ÓM NAMÁ SIVÁYA

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://omnamasivay.blog.hu/api/trackback/id/tr28534269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.